13 Kasım 2009 Cuma

Sakızlı Muhallebi




Malzemeler:



1 litre sut

1 su bardagi seker (ben 1/2 su bardagi kullandim)

1 su bardagi un

1 yumurta

1 yemek kasigi tereyagi (ben kullanmadim)

2 damla sakizi

2 adet mevsim meyvesi (ben nektarin/seftali kullandim)

2 kasik pekmez

tarcin

Hazirlanisi:

Bir tencereye sutu, sekeri, unu, yumurtayi alip surekli karistirarak muhallebi kivamina gelene kadar pisirin.

Muhallebiye tereyagini ve damla sakizlarini katip yine karistirin. Ocagin altini kapatin. Muhallebiyi kuplara paylastirin.

Bir teflon tavaya minik minik dogranmis seftalileri alin ve 2 kasik pekmez ile kisik ateste soteleyin. Karamelize olan seftalileri kuplara paylastirin ve soguduktan sonra buzdolanda bir kac saat dinlendirin. Servis yaparken uzerine tarcin serpin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: