13 Kasım 2009 Cuma

Çikolatalı Karamel



Bu aralar pek ilgilenemiyorum sevgili blogumla. Yoğunluktan... Çok şükür ki yoğunluktan :)) Bu pastayı yaklaşık bir hafta önce yaptım ama ancak yazabiliyorum buraya. Hatta son dilimini yerken.. :) Bu öyle bir dilim ki, sadece bir diliminde koca bir pastayı barındırıyor nerdeyse.. Bir lokma alınca anlarsınız ki, ağızda dağılan o karamel.. çikolata...tabanındaki bisküvi karışımı... "yeter artık pes" dedirtecek cinsten.. Bir de aroması varki "Allah Allah bu tat neydi yaa"diye merak ettirir..Valla benden demesi,yapması. Tarif ise Murdoch serisinden. Bu kitaplardan daha çok tarif deneyeceğim gibi görünüyor :)

Nasıl mı yaptım? Şöyle ki arkadaşlar:


•200 gr kakaolu bisküvi parçalayıp 100 gr tuzsuz tereyağ ve 2 çorba kaşığı hindistan cevizi ile karıştırdım ve 20x30 cm lik kare kalıbın tabanına yaydım. Buzdolabında beklettim.


•400 ml sütü 90 gr şeker, 125 gr tereyağ ve 3 çorba kaşığı akçaağaç şurubuyla karıştırdım ve kısık ateşte karıştırarak koyulaşıncaya kadar iyice pişirdim. Soğuyunca bisküvinin üzerine döktüm. Yine buzdolabına koydum.

•150 gr süt kremasında 150 gr kuvertür çikolatayı erittim ve diğer karışımın üzerine döktüm ve soğumaya bıraktım.
Bu kadar. Başka hiçbirşeye gerek yok. Süslemek bile gereksiz. Üçgen bir dilim yeterli. Sade ve şık. Zaten en güzel süs az olanıymış. Ya da öyle birşeydi.. :)))

Hiç yorum yok: