28 Aralık 2009 Pazartesi

Selva Makarna İle Fırında Kıymalı Makarna





Az sonra yemeğe misafirlerim gelecek. :)Çalışan bir bayan olarak açıkcası yemek yapma konusunda çok zorlandığımı söyleyemem.Çünkü lezzetli yemek yapabilmek çok güzel bir duygu..Aynı yemeği,aynı malzemeler kullanarak her insan aynı lezzette yapamaz.Her elin marifeti farklıdır elbette.


Misafirlerim okuldan öğretmen arkadaşlar.Ani bir davet olduğu için önceden hazırlık yapamadım.12.00 da okuldan çıktım.Hızlı bir yürüyüş ile eve geldim.Mutfak önlüğümü ve ellerime eldiven geçirdikten sonra acil ve çok lezzetli bir yemek yapmam gerektiğini düşündüm.Düşünürken gözüme Selva makarna paketleri ilişti ve fırında kıymalı makarna yapmaya karar verdim.Makarna deyip geçmeyin sakın,tarifi denerseniz harika bir lezzet olduğunu göreceksiniz.




Malzemeler:


Yarım paket Selva fırın makarna (ben Selva Kalem / Penne Rigate ile yaptım)

Soğan

Domates

Kıyma

Baharatlar (kırmızı toz biber, kimyon, nane)

Tuz

Başamel sos için:

1 çorba kaşığı tereyağ ya da margarin

1 çay bardağı un

2 su bardağı süt

Karabiber



HAZIRLANIŞI

Öncelikle kıymalı içi hazırlıyoruz. İnce kıydığımız soğanları bir güzel kavuruyoruz, ardından kıymayı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Daha sonra içine küp doğradığımız ya da rendelediğimiz domatesleri ekliyoruz.

Domatesler suyunu çekince biraz tuz ve baharat katıp ocaktan alıyoruz. Daha sonra tuz ve yağ ilave ettiğimiz kaynayan suda makarnaları bir güzel haşlıyoruz. Makarnalar iyi pişmeli. Sıra başamel sosta. Yağı eritiyoruz, unu kavuruyoruz. Kavrulmuş un kokusu geldiğinde yavaş yavaş sütü ilave ediyoruz. Sütü çok yavaş eklemeliyiz ki un topak topak olmasın.Sütün hepsini ilave ettikten sonra az tuz ve karabiber ekleyip koyu kıvamlı bir sos elde edinceye kadar kaynatıyoruz. Haşladığımız makarnaları fırın tepsimize alıyoruz. Üzerine kıymalı harçtan koyup biraz karıştırıyoruz. Daha sonra başamel sosu ekleyip yayıyoruz. Üzerine peynir rendeleyip 180 derecelik fırına atıyoruz.

Üzeri kızara kadar pişiriyoruz.


AFİYET OLSUN...

Ben makarnaya farklı bir şekil verdim.İsterseniz sizlerde çeşitli şekiller vererek oldukça iştah açıcı bir makarna tasarlayabilirsiniz.Unutmayın;yemek yapmak da ayrı bir sanattır ve yemeklerin sunum şekli de en az lezzeti kadar önemlidir. :)

Şimdi kaçmam lazım birazdan kapı çalacak ve misafirlerim gelecek.. :)

2 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

görüntü süper
ellerine sağlık

YEMEK VE PASTA TARİFLERİ dedi ki...

Afiyet olsun,teşekkür ediyorum.