28 Aralık 2009 Pazartesi

Rüyamda Kovaladığım Krepler :)


Yine yağmur ve şiddetli esen rüzgar ile başlayan bir hafta başı..:)Yağmur öyle güzel yağıyor ki,en sevdiğim sevgili yağmur...


Yağmur ve kar yağdığı zaman,sıcakcık evinde oturanlar bu durumu her zaman sevinirerek,yağmuru ve kar'ı mutluluk ile karşılarlar.Düşünüyorum da birde madalyonun arka tarafı var.Kışı zor geçiren insanlar..

Belki bizim mutlu olduğumuz mevsim olayı onları mutsuz ediyordur.Allah herkesin yardımcısı olsun diyelim..

Dün bloguma hiç giriş yapamadım.Güzel bir kahvaltıdan sonra,Havanın da güzel olması nedeni ile Annem ile Bol bol yürüyüş yaptık.Ve Yılbaşı için ufak alışverişler..

Cumartesi gecesi rüyamda yüzlerce krep gördüm.Krepleri elimde çatal bıçak kovalıyorum,onlarda ayaklanmış benden kaçıyorlardı.Gülmeyin ama ya :)Rüyamda 1 tanecik krebi yakalayıp ağız tadıyla yiyemedim. :(

Hırs yapmış olacağım ki,Pazar sabahı krep yapmaya karar verdim.Sinangilden gelen "Köy ekmeği unu" nu kullanarak farklı bir krep yaptık.Ekmek unu ile daha bir lezzetli oluyormuş.Ben krebi arasına bal sürerek yemeyi tercih ettiğim için,biraz kalın yapıyorum.Resimde de gördüğünüz gibi Sinangil köy ekmeği ununun iştah açıcı çikolatalı bir rengi var.Mımmm Ben bayıldımmmm :)Bu krebe bir isim verdim;Sinangil KöyEsmer Krep :)

Denemek isteyenler için tarifini de veriyorum;






Malzemeler
2 adet yumurta
1,5 su bardağı Sinangil Köy Ekmek Unu
1 su bardağı su
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz


Hazırlanışı

Un, süt ve su ile hiç topak kalmayana kadar iyice çırpın. Yumurtaları ve Yağı ekleyin biraz daha çırpın. Kek hamurundan daha akıcı bir kıvamda hamur edin. Tavaya 1 kepçe hamuru dökerek yayın. Her iki tarafını çevirerek orta ateşte pişirin.


İyi bir krep yapmak karışımdan çok el becerisi ister. Biraz pratik yapmanız gerekecektir :) Bu arada hamura tuz koymazsanız reçel,bal veya çikolata sürerek de tüketebilirsiniz. Tuzlu sevenlere ise önerim içine peynir sarılmasıdır. Herkese afiyet olsun:)








Hiç yorum yok: