28 Aralık 2009 Pazartesi

Havuçlu Kek



Dün sabah Yuva Maya ailesinden gelen bir kargo aldım.Kargo adresini ev adresim olarak verdiğim için, kargo çalışanı (bir öğrencimin velisi olan)beni evde bulamayınca kargomu okula getirdi.


Tenefüs arasında gelen velilerle "Yerli Malı Haftası"etkinlikleri ile ilgili neler yapabileceğimizi konuşuyorduk,Kargodan çıkan maya paketlerini görünce çok mutlu oldum.

Unutanlar için hatırlatalım;12-18 Aralık haftası "Yerli Malı" Haftasıdır.Minik öğrencilerimle yoğunluğumuz ve grip salgını nedeni ile yerli malı haftasını kutlayamamıştık.Dün Yuva Maya'nın gönderdiği maya paketlerinden ilham alarak;Öğrenci velilerinin gönüllü olarak yapmak istediği;hamur işlerinde kullanmaları için yuva mayanın göndermiş olduğu mayalardan ,diğer kullanım malzemelerini de alarak velilerimize verdim.Bugün okulumuzda mükemmel bir "Yerli Malı Haftası" etkinliği düzenledik.Velilerimiz Yuva Mayanın kalitesinden çok memnun kaldıklarını daha önce denemediklerini ve Yuva Maya ile kendilerini tanıştırdığım için teşekkürlerini sundular.Ben de Yuva Maya'ya böyle bir etkinliğe katkı sağladıkları için çok teşekkür ediyorum.

Yuva Maya ile,Yerli Malı Haftası etkinliğimizde kabarmamış olan bir hamur işi yoktu.Gerçekten hayran olunacak bir kalite..



Mayaları Velilerimize dağıtınca benim elim boş kaldı :) Ama Neyse ki evde 1 paket daha önce aldıklarımdan kalmıştı.Ben de etkinlik için YUVA MAYA İLE HAVUÇLU ve HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK yaptım.Resimde de gördüğünüz üzere kabarıklığına diyecek yok.


Yuva Maya olmadan yaparsanız aynı sonucu alamayacağınız notunu da ekleyerek ;Denemek isteyenler için tarifini veriyorum; :)

Malzemeler;

1+1/2 bardak un
1 bardak toz şeker
1 paket Yuva Yaş Maya (42 gram)
1/2 çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı yenibahar
1 bardak kıyılmış havuç (2 orta boy)
1 kutu ananas (suyu da kullanılacak)
1/4 bardak sıvı yağ
1 çay kaşığı vanilya
1 tane yumurta
2 çay kaşığı yumuşak krem peynir
1+1/2 bardak pudra şekeri
1 çay kasığı vanilya
Diet süt 1/4 bardak
öğütülmüş hindistancevizi

Hazırlanışı

Teflon bir kabı hafif yağlayın.

Un, şeker,1 paket Yuva Yaş Maya (42 gram) (göz kararı mayayı ayarlıyoruz),karbonat, tuz. tarçın ve yenibaharı geniş bir kapta karıştırın. Bir çatalla havuçları ve kuru üzümleri iyice karışana kadar harmanlayın.


Küçük parçalar halinde doğranmış ananasları suyuyla birlikte, yağ, 1 çay kaşığı vanilya ve yumurtayla karıştırın. Ananas karışımını kuru karışımın içine katıp iyice yedirin. Bunu tepsiye veya kek kalıbına boşaltın ve 180 derecelik fırında yaklaşık 35 dakika pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın.


Krem peynir, pudra şekeri ve 1 çay kaşığı vanilyayı, pürüzsüz hale gelene kadar çırpın. Bu karışıma yaklaşık 1 yemek kaşığı süt ekleyin. Daha sonra karışımı kekin üzerine dökün. Ortasına hindistancevizini serperek servise hazır hale getirin. Afiyet olsun.

YUVA MAYA WEB SİTESİNE ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ.
YUVA MAYA İLE LEZZETLİ GÜNLER.. :)

Hiç yorum yok: