28 Aralık 2009 Pazartesi

Lavaş Ekmek

Burada anlattığım "Sinangil Zencanen Ekmek" hamurunun kabarmasını beklerken kalan zamanda "Sinangil Köy Ekmek Unu" ile "Lavaş Ekmek" yapmayı denedim.Ben teflon tavada yaptım ama Tüplü Sac üzerinde de yapabilirsiniz.

Sabah kahvaltısı için sıcacık taze ekmek çok güzel oluyor.Yapmak isteyenler için tarifini de vererek denemenizi tavsiye ediyorum.




Malzemeler:


•2 bardak Sinangil Köy Ekmek Unu

•1/2 paket Yuva instant 11 gr Maya

•tuz

•yeterince ılık su

Yapılışı:

1.Malzemelerden 2 bardak unu,ılık su ve 11 gr yuva instant mayanın 1/2 sini de ekleyerek hamur kıvamına getirerek yoğuralım ve dinlenmeye bırakalım.

2.Yumurta büyüklüğünde beze alıp unlanmış zeminde tava büyüklüğünde açalım hepsini.

3.Teflon tavada arkalı önlü pişirelim ve tabağa alalım,Üzerini kurumaması için.tabakla kapatalım


Ben lavaş'ın üzerine susam ile süsleme yaptım.Dilerseniz sizde üzerine susam dökebilirsiniz.Tavsiyem;Lavaş ekmeği taze olarak tüketmenizdir.Sinangil Köy Ekmek Unu ile Yuva Maya kalitesi birleşince ortaya yukarıdaki gibi harika bir görüntü ve lezzet çıktı.Afiyet bal şeker olsun.:)



Lavaş'ın resmini yüklerken Okul Müdürümüz bloguma şöyle bir göz atmış,Tenefüste Öğretmenler odasında hepimiz otururken gelerek;

"Elimi ekrana uzatıp o lavaşı oradan alıp yemek istedim " dedi.Öğretmen arkadaşlarımda yarın için Lavaş ekmek istediler.Ne yapacağım ben şimdi ?:) :)



YEMEKLERİ VE HAMUR İŞLERİNİ YAPARKEN İÇLERİNE SEVGİNİZİ DE KATIN Kİ LEZZETLERİ BOL OLSUN :)



Hiç yorum yok: