28 Aralık 2009 Pazartesi

Nefis Çikolatalı Kek



Bugünlerde rüyamda hep kek ve kurabiye görüyorum.:)Aklım fikrim hamur işi oldu.


Akşama oturmaya misafirimiz gelecek.Acilen birşeyler yapmam gerekiyordu,baktım fazla birşey kalmamış evde,alışverişe gitmeye de üşendim.Sinangil'den gelen unlar vardı aklımda..

Kendi kendime sinangil'in kakaolu unu vardı onunla güzel bir ıslak kek yaparım" diye düşünüyordum.Koliyi boşalttım baktım,"kakaolu un" yok.Nereye gitti bu diye aramaya koyuldum.Aradım..aradım..aradım... bulamadım,Şaşırdım..


Sonra "Sinangil Limon Aromalı Un" ile kek'i yapmaya başladım.Kek'i yaparken hep "kokaolu un" u düşündüm :)"Nereye kayboldu ki" diye söylenip durdum.Kek'i fırına atıp 250 derecede pişirdim.Kek pişerken ben hala kakaolu unu arıyordum mutfakta..

Keki fırından çıkardıktan sonra soğuması için dışarı çıkardım ve bloguma bir bakayım dedim.Buradaki yazımda Sinangil unlarının fotoğraflarını da eklemişim.Bir baktım Sinangil'in "kakao aromalı un" u yokmuş meğersem.Boşuna arayıp durmuşum kayboldu diye :) Nerden geldiyse aklımda Sinangilde kakao aromalı un var diye yer edinmiş.Çok güldüm kendime :) Bu vesile ile düşündüm de kakao aromalı unlar olsa kek ve kurabiyeler için oldukça kullanışlı olurdu.

Kekimi de yaptım.Böldüm tadına baktım.Çok güzel olmuş.Sanırım bu yetmeyecek 1 tane daha yapmak lazım.Sinangil'e teşekkürler.Limon aromalı un'u daha önce hiç denememiştim,çok memnun kaldım.Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.

Çikolatalı kekimizin tarifini de verelim.Afiyet şeker olsun :)



Malzemeler:

3 yumurta
1+1/2 su bardağı toz şeker
1 su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ
1+1/2 su bardağı süt
3 su bardağı Sinangil Limon Aromalı Un
1 kabartma tozu
1/2 su bardağı kakao (bir miktar fıstıklı damak çikolata da kullanabilirsiniz)


Yapılışı:
Yumurtaları ve şekeri geniş bir kapta iyice kabarana kadar çırpın.
Sıvıyağı yavaşça ilave edip çırparak yedirin.
Önce sütü, sonra kakao ile birlikte elenmiş unu ilave edip karışana kadar düşük hızda çırpın.
Yağlanmış dikdörtgen cam veya metal kalıba döküp kürdan batırıp çıkardığınızda temiz çıkana kadar pişirin. (165C/350F dereceli fırında yaklaşık 30-40 dakika)






Hiç yorum yok: